Tysk detailkæde er Europas største
Franske Carrefour og britiske Tesco er blevet overhalet hvad angår at have den største omsætning blandt europæiske detailkæder.
Artiklen er opdateret 16.09.15 kl. 13.16 med omsætningstal for Schwarz Gruppe:
Schwarz Gruppe.
Det er navnet på Europas største detailkæde.
Det fremgår af en opgørelse fra tyske Lebensmittel Zeitung, skriver Fødevarewatch.
Dermed er det ikke længere hverken den franske detailkoncern Carrefour eller den kriseramte, britiske detailkoncern Tesco, der er Europas mægtigste detailkæde.
LÆS OGSÅ: Dybt forgældet kæmpe supermarkedskoncern sælger ud
Tyske Schwarz Gruppe, der ejer discountkæden Lidl, havde i 2014 ifølge den tyske avis en bruttoomsætning på næsten 80 milliarder euro. Tesco følger efter som næststørste europæiske detailkoncern og omsatte ifølge en opgørelse fra maj for 76,5 milliarder euro, mens franske Carrefour på tredjepladsen omsatte for 74,7 milliarder euro.
Amerikanske Walmart er dog suverænt verdens største detailkæde med en omsætning på omkring 363 milliarder euro i 2014/2015. I den periode havde Schwarz Gruppe – ifølge Lebensmittel Zeitung, der henter sine data fra Planet Retail – en omsætning på 79,3 milliarder euro.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter