Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Salling Groups nye discountkæde tager stikket hjem i pristest

Foto: PR



Wednesday den 19 October 2022 kl. 06:00 - Kilde: Århus Stiftstidende

Priserne er en smule lavere i Salling Groups nye discountkæde, viser en lokal pristest.

Alt bliver gjort for at holde priserne nede i Salling Groups nye discountkæde, som har fået navnet Basalt.

Butikkerne sparer blandt andet på omkostningerne ved at droppe kølediskene og lade varerne stå direkte på pallerne.

Men batter det? Ja, det viser et lokalt pristjek fra Århus Stiftstidende, som har været rundt og købe syv typiske basisvarer hos seks dagligvarebutikker.

Kurven med blandt andet ris, dåsetomat og toiletpapir var billigt i Basalt med en pris på 64,98. Nummer to var Coop 365discount med 71,35 kroner. Dyrest var Rema 1000 med 85,75 kroner.

- Vi sparer på drift, logistik og energi, og sender med Basalt besparelsen videre til kunderne, sagde Per Bank, adm. direktør for Salling Group i forbindelse med lanceringen af Basalt.

- Ved at sænke vores faste omkostninger markant kan vi tilbyde danskerne markedets bedste priser på de allermest basale dagligvarer. Ligesom alle andre håber vi, at forbrugerpriserne vil falde, men med Basalt giver vi her og nu danskerne et meget konkret våben mod inflationen, sagde han.

LÆS OGSÅ: Den første butik i Salling Groups nye kæde åbner

Læs hele artiklen på Århus Stiftstidende


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD