Makkerpar jagter trecifret millionomsætning på nye markeder
LEGEAKADEMIET
Bruttofortjeneste
2020/21 (16 mdr.): 20.329.061
2019 (12 mdr.): 6.853.772
Årets resultat
2020/21 (16 mdr.): 9.282.679
2019 (12 mdr.): 2.060.001
Kilde: Legeakademiet ApS, Årsrapport for 2020/21
To iværksættere har fundet en lille guldåre med deres legetøjsbutik på nettet, og nu er de klar til at gå ind på store markeder sydpå.
De to stiftere af netbutikken Legeakademiet - Ann Riemer og Jane Vestergaard - går efter at sprænge rammerne for virksomhedens årlige omsætning.
Tidligere er Legeakademiet gået ind på markederne i Norge, Finland og Sverige, men nu bliver den internationale satsning taget et skridt videre med indtog i både Tyskland og Holland.
- I den sidste del af 2021 har vi ikke høje forventninger til vores præstation på de nye markeder, siger Jane Vestergaard, som også er direktør i Legeakademiet.
- I takt med, at vi bliver gradvist mere etablerede i løbet af 2022, forventer vi dog, at de to markeder vil løfte vores omsætning med 40 procent, hvormed vores årsomsætning vil runde 100 millioner kroner, siger hun.
Da Legeakademiet i 2020 udvidede sin forretning til Sverige, gik der kun et år før markedet udgjorde 10 procent af virksomhedens samlede omsætning.
Skal skille sig ud
Legeakademiet har særlig fokus på legetøj, som fremmer udvikling og læring hos børn. Det koncept skal være med til at give succes.
- Vi skal udbrede vores ”legetante DNA” til Tyskland og Holland. Som legetanter tror vi på, at alle børn har ret og krav på at udvikle sig, ligegyldigt om de er foran eller bagud i deres udvikling, siger Ann Reimer.
- Der findes mange legetøjsbutikker og webshops på vores markeder. Derfor skal vi skille os ud, og det gør vi bedst ved at være tro mod vores værdier om leg og læring. Det mærkes for eksempel på vores meget direkte måde at kommunikere på. Nogle synes vi er lidt for meget, men heldigvis sætter de fleste pris på, at vi er tydelige, og at de kan mærke os, siger hun.
I Danmark har Legeakademiet en kendskabsgrad på 67 procent i målgruppen, mens den efter et år ligger på 16 procent.
LÆS OGSÅ: Stormløb skaber problemer i BR: Legetøj bliver forsinket
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Lukker smuthul for populære netbutikker fra udlandet
Stormløb skaber problemer i BR: Legetøj bliver forsinket
Indehaverne af landets ældste legetøjsbutik siger stop
Legetøjsbutik på nettet går internationalt efter succesfuldt forår
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter