Kendt støvlemærke nyder godt af fornyet popularitet
Regnskabsåret har budt på 16 nye konceptbutikker i Europa og sendt omsætningen på himmelflugt hos kendt støvlemærke.
I 1990’erne var støvler fra Dr. Martens en fast del af ungdomskulturen.
Efter nogle år med faldende interesse, så er støvlemærket for alvor kommet ind i varmen igen. Og det påvirker nøgletallene, skriver Ritzau ifølge Avisen.dk.
Omsætningen hos Dr. Martens er steget med omkring 20 procent og lander på 348,6 millioner pund - næsten tre milliarder danske kroner. Ifølge britiske The Guardian har det været medvirkende til, at bundlinjen når 50 millioner pund - eller over 420 millioner kroner.
Regnskabsåret har også budt på 16 nye europæiske butikker, så antallet nu er oppe på 94.
I Danmark bliver støvlerne forhandlet flere steder, men der er også en enkelt konceptbutik på Fiolstræde i København. Den tabte i 247.000 kroner sidste år.
- Årets udvikling og resultat anses som utilfredsstillende, men svarer til ledelsens forventninger, fremgår det af regnskabet for Outrigger ApS, der er selskabet bag forretningen.
LÆS OGSÅ: Gummistøvledronning er ikke tilfreds med sine butikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter