Jagter de gode placeringer: Københavnerbrand går byen igennem med tættekam
Det gælder om at teste en masse forskellige lokationer, mener medstifter, som nu har mod på en fast adresse på Strøget.
Danske Arkk Copenhagen, der har luftet ambitioner om at blive en af verdens 10 mest indflydelsesrige sneakerbrands, prøver i øjeblikket flere forskellige butiksplaceringer af.
Efter godt fire måneder og 40.000 besøgende har de nu lukket pop up-butikken på Strøget i København og flytter den til shoppingcentret Fields ude på Amager, hvor den efter planen skal være de næste ni måneder.
- Lejemål i København er dyre og ingen lokation er perfekt til alle brands. Nogle brands er gode på sidegader og andre på strøglokationer, siger medstifter og administrerende direktør, Thomas Refdahl i en pressemeddelelse.
- For os er det et spørgsmål om at teste en masse forskellige lokationer og områder af, inden vi binder os til en 2-3 årig lejekontrakt. Vores permanente butik på Elmegade på Nørrebro, som vi stadigvæk har, testede vi også af i tre måneder som pop-up, inden vi underskrev lejemålet fast, siger han.
Bliver muligvis fastboende
Erfaringerne fra Strøget har været så gode, at Arkk lige nu forhandler om et permanent lejemål i området. Det ville i så fald bringe antallet af faste butikker op på to.
- De data vi har indsamlet, og de resultater, butikken har skabt, betyder, at vi nu ved, at vi kan underskrive en fast lejekontrakt i området, siger Kasper Høj Rasmussen. Han er medstifter og kreativ direktør.
- Det havde vi ikke ment var forsvarligt, før vi vidste det, vi nu ved, slår han fast.
Masser af plads
I Field’s kan Arkk boltre sig i et 130 m2 stort lokale. Udover muligheden for at få mere plads, så ville makkerparret også gerne have en butik, hvor kundetrafikken ikke falder om vinteren.
- I modsætning til Strøget får vores nylancerede tøj en hel væg for sig selv, og tøjet vil blive suppleret medkasketter og bæltetasker i løbet af efteråret, siger Kasper Høj Rasmussen og fortsætter:
- Ligeledes flytter vores ARKKitect Studio med, et område hvorman kan sidde og tegne og designe sine egne sneakers som aktivering for kunderne.
Sidste år købte investeringsselskaberne Frihed Invest og North-East Venture 28 procent af Arkk Copenhagen for et tocifret millionbeløb.
Pop up-butikkeni Field’s åbnede 23. august.
LÆS OGSÅ: Data-løsning hjælper med at finde de rette butikslokaler
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter