Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Jagter de gode placeringer: Københavnerbrand går byen igennem med tættekam

Pop up-butikken i Fields.




Tuesday den 27 August 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Det gælder om at teste en masse forskellige lokationer, mener medstifter, som nu har mod på en fast adresse på Strøget.

Danske Arkk Copenhagen, der har luftet ambitioner om at blive en af verdens 10 mest indflydelsesrige sneakerbrands, prøver i øjeblikket flere forskellige butiksplaceringer af.

Efter godt fire måneder og 40.000 besøgende har de nu lukket pop up-butikken på Strøget i København og flytter den til shoppingcentret Fields ude på Amager, hvor den efter planen skal være de næste ni måneder.

- Lejemål i København er dyre og ingen lokation er perfekt til alle brands. Nogle brands er gode på sidegader og andre på strøglokationer, siger medstifter og administrerende direktør, Thomas Refdahl i en pressemeddelelse.

- For os er det et spørgsmål om at teste en masse forskellige lokationer og områder af, inden vi binder os til en 2-3 årig lejekontrakt. Vores permanente butik på Elmegade på Nørrebro, som vi stadigvæk har, testede vi også af i tre måneder som pop-up, inden vi underskrev lejemålet fast, siger han.

Bliver muligvis fastboende

Erfaringerne fra Strøget har været så gode, at Arkk lige nu forhandler om et permanent lejemål i området. Det ville i så fald bringe antallet af faste butikker op på to.

- De data vi har indsamlet, og de resultater, butikken har skabt, betyder, at vi nu ved, at vi kan underskrive en fast lejekontrakt i området, siger Kasper Høj Rasmussen. Han er medstifter og kreativ direktør.

- Det havde vi ikke ment var forsvarligt, før vi vidste det, vi nu ved, slår han fast.

Masser af plads

I Field’s kan Arkk boltre sig i et 130 m2 stort lokale. Udover muligheden for at få mere plads, så ville makkerparret også gerne have en butik, hvor kundetrafikken ikke falder om vinteren.

- I modsætning til Strøget får vores nylancerede tøj en hel væg for sig selv, og tøjet vil blive suppleret medkasketter og bæltetasker i løbet af efteråret, siger Kasper Høj Rasmussen og fortsætter:

- Ligeledes flytter vores ARKKitect Studio med, et område hvorman kan sidde og tegne og designe sine egne sneakers som aktivering for kunderne.

Sidste år købte investeringsselskaberne Frihed Invest og North-East Venture 28 procent af Arkk Copenhagen for et tocifret millionbeløb.

Pop up-butikkeni Field’s åbnede 23. august.

LÆS OGSÅ: Data-løsning hjælper med at finde de rette butikslokaler



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD