Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Forbrugere om nethandel: En fordel trumfer pris og stort udvalg

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 4 May 2021 kl. 11:50 af: Redaktionen

Stadig færre forbrugere peger på lave priser og udvalg som primære årsager til at handle på nettet.

Gennem de senere år har stadig færre forbrugere angivet priser og større udvalg som den primære årsag til at handle på nettet.

I stedet er bekvemmelighed den mest udbredte begrundelse til at vælge nettet frem for fysiske butikker. Det viser tal fra Dansk Erhvervs seneste E-handelsanalyse, hvor 38 procent peger på “bekvemmelighed”, mens “udvalg” og “pris” står for henholdsvis 33 og 22 procent.

Ifølge E-handelsdirektøren hos Dansk Erhverv - Niels Ralund - er der ikke tale om en ny udvikling. Men den er blevet mere tydelig gennem coronakrisen, fordi forbrugerne søger tryghed.

Samtidig har de fysiske butikker taget kampen op med konkurrenterne på nettet.

- Mange - både fysiske og digitale butikker - kører også med prismatch, så det er sværere at skille sig markant ud på prisen. Derfor skal der noget mere til at overbevise forbrugerne, og her er bekvemmelighed klart oplagt. Jeg ser det som en fordel for både fysiske og digitale butikker, at det ikke handler om pris, men om at give en god brugeroplevelse, siger Niels Ralund på Dansk Erhvervs hjemmeside.

LÆS OGSÅ: Jysk lægger netbutikken ned i Sverige



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD