Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Discountkæde efter Facebook-kritik: Det vil ikke gentage sig

Madvarerne er indsmurt i yoghurt, og derfor mener skralder Steffen Sand, at en medarbejder hos Kiwi med vilje har ødelagt dem, så de ikke kan bruges af skraldere
Foto: Steffen Sand/Facebook



Wednesday den 17 February 2016 kl. 11:37 - Kilde: Metroxpress

- Hvis det har været en bevidst handling, vil det ikke ske igen, svarer Kiwi efter kritik af kasserede madvarer indsmurt i yoghurt.

Skralder Steffen Sand fra Aarhus er så utilfreds med udsmidte madvarer hos en Kiwi-butik i Aarhus-forstaden Skødstrup, at han har lagt et billede på Facebook af maden i en container.

Madvarerne er indsmurt i yoghurt, og derfor mener Steffen Sand, at en medarbejder hos Kiwi med vilje har ødelagt dem, så de ikke kan bruges af skraldere. Og det er ikke i orden, mener han, skriver Metroxpress.

- Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan det harmonerer med den grønne profil, I forsøger at markedsføre jer selv på? En ting er, at man som supermarked har et vist spild – det er acceptabelt ….. endda forståeligt! Men det er det på ingen måde at bruge brugbare madvarer for at destruere andre brugbare madvarer, som kunne komme andre til gavn – og da slet ikke, når man bevidst forsøger at forføre sine kunder med en (på overfladen) grøn og miljøbevidst profil, skriver Steffen Sand i sit Facebook-opslag til Kiwi.

Opslaget er delt over 950 gange.

LÆS OGSÅ: Smart løsning skal stoppe enormt madspild

Kiwi: Sker ikke igen

På Facebook tager Kiwi kritikken til sig.

- Vi har været i kontakt med den pågældende butik, og hvis dette har været en bevidst handling, vil dette ikke ske igen. Det er bestemt ikke i vores interesse at spilde ressourcer, og vi arbejder hele tiden på at afstemme varebeholdningen, så vi minimerer affald og madspild i vores butikker, oplyser Kiwi.

- Som billedet også illustrerer, er størstedelen af varerne nedsat i pris, netop som et forsøg på at få disse solgt, inden holdbarheden overskrides. Vi må ifølge lovgivningen ikke forære varer med overskredet salgsdato væk, men vi holder løbende øje med, om lovgivningen omkring dette ændrer sig, skriver Kiwi.

LÆS OGSÅ: Kæmpe madspild efter strømsvigt i Kvickly

Læs hele artiklen på Metroxpress


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD