Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Detailhandlere på listen over verdens mest værdifulde brands

Svenske H&M ligger nummer 21 på listen over verdens mest værdifulde brands i 2014.
Foto: detailfolk.dk



Verdens mest værdifulde brands

1. Apple (118,9 milliarder dollars)

2. Google (107,4 milliarder dollars)

3. Coca Cola (81,6 milliarder dollars)

4. IBM (72,2 milliarder dollars)

5. Microsoft (61,2 milliarder dollars)

Udvalgte detailhandlere på listen

15. Amazon (29,5 milliarder dollars)

21. H&M (21,1 milliarder dollars)

26. IKEA (15,9 milliarder dollars)

36. Zara (12,1 milliarder dollars)

Kilde: Interbrand.com

Thursday den 23 October 2014 kl. 05:20 af: Freja Thorbech

Flere detailhandlere har fået plads på årets liste over de 100 mest værdifulde brands i verden.

Flere detailgiganter kan glæde sig over en placering på listen over de 100 mest værdifulde brands i verden.

Det er konsulentvirksomheden Interbrand, der siden år 2000 har listet de mange brands efter værdi.

Amazon kan glæde sig over en placering som nummer 15 og et prædikat som "top riser", efter internetgigantens brandværdi er steget med 25 procent til 29,5 milliarder dollars, eller hvad der svarer til godt 173 milliarder danske kroner. Sidste år lå Amazon på en 19. plads.

Svenske H&M har haft en værditilvækst på 16 procent, men ligger fortsat på en 21. plads, ligesom i sidste års analyse. På en 26. plads følger landsmændene fra IKEA på samme placering som i sidste års analyse.

Samme top fem som sidste år

I top fem troner de samme virksomheder som sidste år med Apple helt i top med en brandværdi på 118,9 milliarder dollars svarende til omkring 698 milliarder danske kroner. Se top fem og udvalgte detailhandlere på listen i faktaboksen til højre.

Virksomhederne skal leve op til en række krav for at komme med på listen. Blandt andet skal mere end 30 procent af virksomhedens indtægter komme fra andre regioner end hjemmemarkedet. Samtidig skal virksomheden være til stede på mindst tre kontinenter, og der skal være nok offentligt tilgængelig data om virksomheden økonomi. De økonomiske faktorer samt blandt andet brandets evne til at skabe loyalitet bruges i Interbrands udregning af brandets samlede værdi.

Også i Danmark laves der en opgørelse over de stærkeste brands og også her ligger flere detailhandlere i top, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Detailkæder topper liste over Danmarks stærkeste brands



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD