Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Detailgiganter på listen over verdens mest værdifulde brands

Foto: Colourbox



Verdens mest værdifulde brands

1. Apple (98,3 milliarder dollar)

2. Google (93,3 milliarder dollar)

3. Coca Cola (79,2 milliarder dollar)

4. IBM (78,8 milliarder dollar)

5. Microsoft (59,5 milliarder dollar)

Udvalgte detailhandlere på listen

21. H&M (18,2 milliarder dollar)

26. Ikea (13,8 milliarder dollar)

36. Zara (10,8 milliarder dollar)

Kilde: Interbrand.com

 

Wednesday den 2 October 2013 kl. 09:54 af: Freja Thorbech

Flere detailhandlere har fået plads på listen over de 100 mest værdifulde brands i verden. Flere er endda rykket frem på listen i forhold til tidligere.

Flere detailgiganter kan glæde sig over en placering på listen over de 100 mest værdifulde brands i verden.

Det er konsulentvirksomheden Interbrand, der siden år 2000 har listet de mange brands efter værdi. 

Svenske H&M kan glæde sig over en placering som nummer 21 med en brandværdi på 18,2 milliarder dollar. Den svenske modegigant lå sidste år på en 23. plads. Også landsmændende fra Ikea er på listen som nummer 26. Møbelkæden er også rykket to pladser frem i forhold til sin placering året før og har i år en brandværdi på 13,8 milliarder dollar. Spanske Zara, som vi også kender herhjemme, er rykket en plads frem på listen til nummer 36.

Helt i top ligger Apple med en brandværdi på 98,3 milliarder dollar. Dermed har elektronikgiganten overhalet Coca Cola, som er blevet forvist til en tredjeplads. Google er strøget ind på en andenplads.

Virksomhederne skal leve op til en række krav for at komme med på listen. Blandt andet skal mere end 30 procent af virksomhedens indtægter komme fra andre regioner end hjemmemarkedet. Samtidig skal virksomheden være til stede på mindst tre kontinenter, og der skal være nok offentligt tilgængelig data om virksomheden økonomi. De økonomiske faktorer samt blandt andet brandets evne til at skabe loyalitet bruges i Interbrands udregning af brandets samlede værdi.

LÆS OGSÅ: Detail-familier blandt Danmarks rigeste



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD