Detailgiganter på listen over verdens mest værdifulde brands
Verdens mest værdifulde brands
1. Apple (98,3 milliarder dollar)
2. Google (93,3 milliarder dollar)
3. Coca Cola (79,2 milliarder dollar)
4. IBM (78,8 milliarder dollar)
5. Microsoft (59,5 milliarder dollar)
Udvalgte detailhandlere på listen
21. H&M (18,2 milliarder dollar)
26. Ikea (13,8 milliarder dollar)
36. Zara (10,8 milliarder dollar)
Kilde: Interbrand.com
Flere detailhandlere har fået plads på listen over de 100 mest værdifulde brands i verden. Flere er endda rykket frem på listen i forhold til tidligere.
Flere detailgiganter kan glæde sig over en placering på listen over de 100 mest værdifulde brands i verden.
Det er konsulentvirksomheden Interbrand, der siden år 2000 har listet de mange brands efter værdi.
Svenske H&M kan glæde sig over en placering som nummer 21 med en brandværdi på 18,2 milliarder dollar. Den svenske modegigant lå sidste år på en 23. plads. Også landsmændende fra Ikea er på listen som nummer 26. Møbelkæden er også rykket to pladser frem i forhold til sin placering året før og har i år en brandværdi på 13,8 milliarder dollar. Spanske Zara, som vi også kender herhjemme, er rykket en plads frem på listen til nummer 36.
Helt i top ligger Apple med en brandværdi på 98,3 milliarder dollar. Dermed har elektronikgiganten overhalet Coca Cola, som er blevet forvist til en tredjeplads. Google er strøget ind på en andenplads.
Virksomhederne skal leve op til en række krav for at komme med på listen. Blandt andet skal mere end 30 procent af virksomhedens indtægter komme fra andre regioner end hjemmemarkedet. Samtidig skal virksomheden være til stede på mindst tre kontinenter, og der skal være nok offentligt tilgængelig data om virksomheden økonomi. De økonomiske faktorer samt blandt andet brandets evne til at skabe loyalitet bruges i Interbrands udregning af brandets samlede værdi.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter