Dagligvarekæde giver markant kompensation ved små prisfejl
Kompensationen vil kunne mærkes af både kunden og os, lyder det fra kædens direktør.
Rigtig mange kunder opdager prisfejl, når de løber kassebonen fra supermarkedet igennem. Det får nu Irma til at tage et nyt middel i brug.
Hvis kædens kunder ender med at betale en forkert pris for en vare, så bliver de fremover udstyret med en kupon, der giver 10 procents rabat på på hele det næste køb i butikken.
- Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre, siger Søren Steffensen i en pressemeddelelse. Han er direktør i Irma.
- Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes - af både kunden og os, fortsætter han.
Tilbudskultur skaber fejl
Ifølge en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk finder hver fjerde kunde, der tjekker kassebonen, ofte eller næsten altid fejl i prisen.
- Butikkerne har en tilbudskultur, der øger risikoen for fejl, siger Forbrugerrådet Tænks juridiske konsulent i en pressemeddelelse. Hun hedder Paula Brammann.
- Hvis butikkerne insisterer på hele tiden at skrue op og ned for priserne på varerne, bør de være mere omhyggelige med det, så det ikke er til besvær for forbrugerne eller ligefrem ender med at koste dem penge, siger hun.
På et år kan prisfejl koste en familie på to voksne og to børn 2.000 kroner, lyder vurderingen fra en forbrugerøkonom, som Forbrugerrådet Tænk citerer i pressemeddelelsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter