Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Dagens retail-ligning: VM = UX+UI IRL"

- Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder
Læs bloggen her

350.000 danskere vælger deres egne reklamer

Foto: detailfolk.dk



Torsdag den 19 marts 2015 kl. 15:36 af: Lise Møller Schilder - 0

Det er gået forrygende hurtigt med at få forbrugerne til at tilmelde sig NejTak+. Danskerne vil nemlig selv styre deres postkasse.

På et år er antallet af hustande, som har tilmeldt sig reklameordningen NejTak+, steget med 80 procent. Det skriver FK Distribution i en presssemeddelelse.

FK Distrubution har udviklet ordningen, som nu har mere end 350.000 hustande tilmeldt.

- Vi er meget glade for, at danskerne har taget så godt imod NejTak+. Danskerne vil gerne læse tilbudsaviser, men mange er også blevet mere bevidste om deres ressourceforbrug, siger Mads Dahl Andersen der er administrerende direktør i FK Distribution i pressemeddelelsen.

- Derfor vil mange gerne nøjes med at læse reklamerne fra deres yndlingsbutikker, så man kan få de gode tilbud og samtidig reducere papirforbruget, fortsætter han.

Sparer 14 tons papir

Med NejTak+ reducerer hustandene papirforbruget til tilbudsaviser med gennemsnitligt 70 pct. Det betyder, at Danmark årligt sparer 14.000 tons papir om året til reklametryksager.

Og så skulle man måske tro, at butikkerne var kede af, at folk vælger deres reklamer fra. Men der ser ud til at være opbakning til ordningen fra Erhvervslivet. I dag er over 100 detailkæder nemlig tilmeldt NejTak+, og butikker som Netto, Bilka og Rema 1000 bakker op om ordningen.

- Vi er meget positive over for NejTak+, fordi vi når ud til de forbrugere, som interesserer sig for vores produkter og undgår at forstyrre andre unødigt. Vi vil hellere sende færre tilbudsaviser, men til de rigtige målgrupper, siger direktør i Bilka, Mark Nielsen, i pressemeddelelsen.

Rammer tidsånden

NejTak+ ser derfor ud til at have ramt et afgørende punkt i folkestemningen. Det mener ekspert i forbrugeradfærd Ole E. Andersen.

- I en tid med overflow af både kommercielt og redaktionelt stof vil enhver produktudvikling, hvor den enkelte forbruger selv kan selektere ønskede og meningsfulde stimuli, blive taget imod med kyshånd,” siger Ole E. Andersen, ekstern lektor i forbrugeradfærd på CBS og forfatter til bogen ”Forstå forbrugerne”.

FK Distribution A/S beskæftiger cirka 350 medarbejdere fordelt på afdelinger i Taastrup, Tilst, Esbjerg og Svendborg. 

LÆS OGSÅ: Minister fortryder ufrivillig sengereklame for IKEA



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD